Interne communicatie

Breng uw boodschap ludiek

Ludiek uw boodschap overbrengen

Interne communicatie is belangrijk. Maar hoe kunt u ervoor zorgen dat de boodschap echt bij uw personeel, team of collega’s blijft hangen? Awarennes creëren met een acteur heeft effect. Een acteur kan als geen ander op een ludieke, prikkelende, grappige en of opvallende wijze uw boodschap overbrengen of uw campagne kick starten. 

Een aantal voorbeelden :

‘Werkvloer veiligheid’

Inzet: vlak voor de kick-off  van een campagne rondom ‘Veiligheid op de Werkvloer’  begaf een acteur zich incognito op de werkvloer. 

 

Doel: de interne communicatie campagne extra kracht bij zetten. Tijdens de terugkoppeling de medewerkers op ludieke wijze confronteren met hun eigen gedrag. 

‘Fitheid onderzoek’ 

Inzet: in het kader van een campagne rondom ‘gezonde levensstijl’ heeft een ‘professor’ enquêtes afgenomen in de kantine. 

Doel: een gezonde levensstijl op ludieke wijze onder de aandacht brengen.  

 

 

‘Clean up your mess’ 

Inzet: studenten van diverse hogescholen werden door Bep & Trees op ludieke wijze bewust gemaakt van de campagne ‘Clean up your mess’
Doel: op positieve wijze een bewustwording  creëren rondom het opruimen van afval. 

 

 

‘stiekeme scheter’

Inzet: tijdens de themaweek ‘Poop & Zoo’ van Dierentuin Amersfoort, liep er een acteur rond met een ‘koffertje scheet/poep geluiden’. Dit leidde tot hilarische taferelen.
Doel: extra beleving creëren bij de bezoeker, door het thema kracht bij zetten met een spraakmakend en ludiek typetje.logo dierenpark amersfoort

‘Werkvloer veiligheid’

 

‘Fitheid onderzoek’

 
 

‘Clean up your mess’

 

‘stiekeme scheter’

 

Interne communicatie met effect!

Interne een  onderwerp onder de aandacht brengen, bewustwording creëren of uw medewerkers op ludieke wijze aanspreken op (on) gewenst gedrag.  Hoe kan uw boodschap echt landen en zorgen voor het juiste effect? Een acteur kan uw interne communicatie campagne versterken. Onze vorm van live communicatie is toegankelijk, spraakmakend en effectief. 

Awareness creëren!

Hoe zorgt u er voor dat deze keer uw boodschap echt overkomt? Een acteur inzetten heeft effect.  

Uw boodschap tot leven brengen!

U kunt bijvoorbeeld een lastig onderwerp bespreekbaar maken met de inzet van een of meerdere acteurs. Humor verbindt, relativeert en spiegelt. Haal de angel er uit. 

Wees spraakmakend!

Interne communicatie dient een doel, namelijk uw boodschap overbrengen en vervolgens wilt u dat er ook daadwerkelijk gehoor aan wordt gegeven. Stap 1. bereik uw medewerker, collega of team. 

Positiviteit zorgt voor openheid! 

De acteurs dragen uitsluitend bij aan een constructieve werkwijze. De acteurs zijn positief, opbouwend en respectvol. Dragen op die wijze bij aan uw doelstellingen.  

Betaalbaar

Een acteur inhuren is een relatief kleine investering, maar met een groot effect!

Professioneel

We werken daarom uitsluitend met professionele acteurs en actrices. 

Heel Nederland

We hebben een netwerk van trainers, theatermakers en regisseurs in heel Nederland. Er is daarmee altijd een goede trainer bij u in de buurt. 

Maatwerk

 

We zoeken namelijk altijd samen met u naar het gewenste resultaat.

6 tips voor een geslaagde interne communicatie

  1. Weet wie de ontvanger is van uw boodschapDefinieer zo precies mogelijk wie uw boodschap dient te ontvangen. Vervolgens is het van belang om zo goed mogelijk aan te sluiten bij de belevingswereld van de ontvanger. Spreek deze taal! 

  2. Maak uw boodschap positiefMaar ze vraag hoeft helemaal niet te gaan over de dienst of het product wat jullie aanbieden. Kies liever voor een vraag met een persoonlijk en positief karakter. Stel een verrassende open vraag, want hiermee creëer je de verbinding.  

  3. Geef nooit het top down gevoel.  Zorg in het bijzonder ervoor dat de boodschap welke u wilt zenden, van binnenuit komt, het liefst van onderaf, zodat er geen top down gevoel ontstaat. Dit gevoel geeft vaak afstand of soms zelfs wantrouwen.  
kas bank logo
erasmus universiteit rotterdam
hu

Bel ons nu:       055 – 763 04 76